Över 100 nya jobb i Emmaboda kommun med Vänsterpartiets budget

Vänsterpartiets budget, som presenterades i dag av vår ekonomiske talesperson Ulla Andersson,  innehåller satsningar som ger 2638 nya jobb i Kalmar län. För Emmaboda kommun är siffran mer än 100 nya jobb. Regeringens politik har lett till att långtidsarbetslösheten i Kalmar län har ökat med 71 procent sedan 2006, visar nya siffror.

Regeringen saknar politik för nya jobb. Istället för investeringar sänker de bolagsskatten vilket gynnar storbolagen och bankernas ägare. Regeringen prioriterar att stödja bankerna som bidragit till krisen framför arbete till ungdomar.

Med Vänsterpartiets satsningar skapas fler än 100.000 nya jobb i hela Sverige fram till 2015. Kommunala välfärdssatsningar ger ökad lärartäthet, fler undersköterskor i äldreomsorgen och bättre barnomsorg på kvällar och helger.

Våra satsningar ger fler än 50.000 nya i jobb i välfärden. Vi investerar i byggandet och renovering av nya hyresrätter och skolor, äldreboenden och sjukhus. Omfattande infrastruktursatsningar i framförallt järnvägen ger nästan 7.000 jobb. Till det kommer ytterligare jobbskapande åtgärder och utbildningsplatser. Detta är bra även för Emmaboda kommun.

oktober 2012
« Sep   Nov »