Lindås skola- En byggarbetsplats

Nu är Lindås skola en byggarbetsplats inför den stora renoveringen som ska ske kommande år. Det blir den fjärde skolan i Emmaboda kommun som renoveras på 2000-talet.

1. En omfattande till- och ombyggnad av Johansfors skola utfördes 2001 och då byggdes en helt ny sporthall,Alsbohallen.
2. Vissefjärda skola 2007-08
3. Emmaboda lågstadiebyggnad 2010-11
4. Lägg där till flytten av Kulturskolan till sina nuvarande renoverade lokaler inne i högstadiebyggnaden. Den skedde 2010.

Nu är det alltså dags för Lindås skola att få sin ”ansiktslyftning”. Den nya skolbyggnaden i Lindås ska rymma lokaler för skola, förskola och fritidsverksamhet.

Emmaboda kommun satsar verkligen på skolverksamheten och siktar mot framtiden. I en tid då vi ser att vi blir mindre invånare är det viktigt att kommunen vågar och visar att de satsar och där är skolrenoveringarna en stor del i det. När Lindås skola är färdigrenoverat inför höstterminen 2013 kommer vi att ha fyra moderna, fräscha skolor som är väl rustade att möte dagens och framtidens krav.

juli 2012
« Jun   Aug »