För mångfald mot enfald

Ett hundratal personer deltog när manifestationen för mångfald och mot enfald arrangerades. Det var ett samarrangemang mellan Vänsterpartiet, Miljöpartiet, Socialdemokraterna och De handikappades riksförbund. Förutom dom talare på bild så talade även Daniel Miletic, ordförande i Vänsterpartiet i Emmaboda och Johan Karlsson från Nybro.

Nicke

Nicke Grozdanovski talade för vänsterpartiet och pratade om att en trygg uppväxt och en trygg barndom påverkar vilken riktning ditt liv tar. Att får man kärlek och respekt så fort som möjligt i livet så stärks du som människa och då får rasistiska grupperingar betydligt svårare att nå dig med sina budskap.

DSC08327

Inger Bark Lagergren (mp) höll ett engagerad tal under manifestationen.
Tack för din och Miljöpartiets medverkan

DSC08330

Lise Kroer (V) läste tänkvärda dikter under manifestationen.
Tack för din medverkan.

DSC08337

Emmabodas kommunalråd Ann-marie Fagerström (S) pratade om Emmaboda kommuns miljökalender som heter i år heter, Världen i Emmaboda. Årets tolv månader pryds av människor från tolv olika nationaliteter. De har haft olika skäl att flytta från sitt hemland till Emmaboda. Gemensamt för dem alla är att de trivs här och de bidrar till samhällets utveckling.
Tack för din och Socialdemokraternas medverkan på manifestationen.

DSC08342

Kaaw Mouhamadou Toure talade med glädje om sin erfarenhet att bo i Emmaboda. Att vi tillsammans har mycket att ge varandra för att skapa ett harmonisk samhälle.
Tack för din insats Kaaw på manifestationen

DSC08345

Stig Ove Andersson (S) socialnämndens ordförande talade om hur viktigt det är att ta till vara på dom som kommer till oss. Deras kompetens och erfarenhet tillsammans med våra är viktiga för att forma ett harmoniskt samhälle

DSC08348

Kyrkoherde Annette Geyer talade om hur viktigt ett samhälle för alla är och flaggade för evenemanget Song for Mandela som äger rum på lördag i Emmaboda församlingshem

DSC08323

Peter Olsson och Dennis Lukkarinen samt Kalle Börjesson som hjälpte till med att rigga. på Centrumtorget i Emmaboda under gårdagens manifestation mot rasism för mångfald. Tack för ert bidrag till manifestationen.

april 2014
« Mar   Maj »