Björn Fries gästar vårt årsmöte

Björn Fries

Björn Fries gästar vänsterpartiets i Emmabodas årsmöte och därför hälsar vi alla välkomna till det öppna mötet för att ta del av partiets heltäckande socialpolitik.

Mellan 15 februari 2002 och årsskiftet 2007/2008 var Fries verksam som nationell narkotikasamordnare på uppdrag av Sveriges regering. Han avgick från detta uppdrag vid årsskiftet 2007/2008 till följd av att den högerregeringen beslutat att inte bevilja ytterligare pengar till verksamheten.

Fries engagerade sig kommunpolitiskt i Karlskrona kommun 1976 och var där kommunalråd för (S) från 1994 till 2002. Som kommunalråd i Karlskrona gjorde han sig bland annat känd för sin kamp mot nynazismen. Han har ett starkt engagemang för dom som behöver samhällets stöd på olika sätt. Numera är Björn Freis medlem i Vänsterpartiet där han menar att (V) är det enda parti som i dag på allvar lyfter socialpolitiken och situationen för dom allra mest utsatta Välkomna till att ta del av Björns erfarenhet och kunskaper.

mars 2014
« Feb   Apr »