Märklig beslutsordning när det gäller vår motion om lekplats i Broakulla

I måndagens kommunfullmäktige var vår motion på dagordningen om att kommunen skulle anlägga en lekplats vid Folkets hus i Broakulla som förutom har sin egen verksamhet även inhyser fritidsgården i sina lokaler. Fullmäktige avslog vår motion med motivering att det finns en lekplats i skolan som ligger i närheten. Men för att komma dit måste man passera landsvägen och dessutom finns det en damm vid skolans område. Vi har naturligtvis inget emot att man använder skolans lekplats också men vi tycker att det vore bra om det fanns ett även vid Folkets hus.

Man beslutade också att uppdra till teknik och fritidsnämnden att se över behovet av lekparker i kommunens tätorter. Man inleder alltså denna översyn med att avslå vår motion. Det tycker vi är ett märkligt förfarande. Om man nu inte ville säga Ja till motionen i som den ligger hade man kunnat ta med den till översynen. Då kanske vi också hade sagt Ja till ett sådant beslut. Tyvärr fick vi inget svar från fullmäktige när vi ställde frågan. Debattviljan var som bortblåst och det är inte första gången det händer tyvärr

Här kan ni läsa motionen i sin helhet: http://emmaboda.vansterpartiet.se/2013/03/13/motion-om-anlaggande-av-lekplats-i-broakulla/

september 2013
« Aug   Okt »