Hans Lindes besök i Lindås

DSC09509

Måndagen den 20 maj fick vi besök av Hans Linde som är gruppledare för partiet i riksdagen samt partiets utrikespolitiska talesperson och det var i egenskap av det sistnämnda han kom till oss. Vi ordnade ett öppet möte i Lindås Folkets hus där Linde tog upp frågan hur vi skapar en rättvisare värld. Med klara siffror visade Linde hur världen tillstånd ser ut. Hur brutal Kapitalismen slår mot de fattiga länderna. Vänsterpartiet är det parti som tydligast kopplar samman världens tillstånd med jämställdheten, klimatfrågan och den ekonomiska jämvikten.

Men det finns hopp och med bl a en rättvisare fördelningspolitik  stopp för vapenexport till diktaturer, humana handelsavtal kan man komma långt. Tack Hans Linde för att du kom till oss och för det köper vi 300 st vätskeersättningspåsar från Unicef som ska gå till behövande barn i tredje världen.

DSC09515DSC09516 DSC09517 DSC09518 DSC09519 DSC09520 DSC09522 DSC09523

DSC09511