Inget gehör gällande biblioteket i Eriksmåla

I måndagens kommunfullmäktige fick tyvärr vi inget gehör på vårt avslagsyrkande på Folkpartiets tillägg förslag när det gäller den fortsatta utredningen om bibliotekets vara eller inte vara i Eriksmåla skola. Det handlade om att (Fp) ville att man skulle ta fram lånestatestik för biblioteket för att se hur lånefrekvensen är för deras tanke är att man istället för en flytt helt enkelt ska lägga ner det.

Vi har naturligtvis inget emot att man för statistik och det förmodar vi att det redovisas när året sammanfattas när bildningsnämnden har sitt bokslut för 2012.. Men i detta medborgarförslaget ser vi inte att det hör hemma eftersom det ingenstans där står att det efterfrågas något sådant. Trots det tog  bildningsnämnden och Kommunstyrelsen statistiksyrkandet som en att-stats till resten av beslutsunderlaget som säger att frågan ska utredas vidare med båda parter.  Det är precis detta vi ville undvika  men det blev bara Vänsterpartiet genom Daniel Miletic och Nicke Grozdanovski, miljöpartiets representant och en socialdemokrat som röstade för avslag till tilläggsyrkandet.

februari 2013
« Jan   Mar »